reklama

Nudíš sa školáčik? Daj si Fernet! (neetická reklama)

Nepatrím asi do cieľovej skupiny reklamných agentúr. Buď ich produkty ignorujem, alebo kriticky selektujem. Ak ma má reklama zaujať, tak musí byť naozaj kreatívna, ale žiaľ asi častejšie ma osloví skôr negatívne, svojim neetickým obsahom, zámerom alebo zacielením na konkrétnu skupinu. Takto ma dnes ráno mierne šokovala reklamná plocha, ktorá sa nachádza pred plotom školského areálu a prezentuje reklamu na známy alkoholický nápoj.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (19)
Obrázok blogu

Nie, neprekáža mi reklama na alkohol, no považujem za neetické, že reklamná agentúra (majiteľ alebo prenajímateľ reklamnej plochy) útočí takouto reklamou na školopovinné deti a mládež. Nechce sa mi veriť, že tak niekto neurobil cielene, pretože v areáli sídlia rovno dve školské zariadenia. Nachádza sa tu stredná aj základná škola, a okolo predmetného bilbordu prejde ešte niekoľko stoviek ďalších stredoškolákov navštevujúcich ďalšiu školu v blízkosti. Kto iný, podlieha reklame a marketingu viac, ako práve tínedžeri?

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ak sa ešte človek sústredí aj na samotný obsah a formu, je mu jasné, že sa s určitosťou jedná o zámer. Text je formulovaný v druhej osobe jednotného čísla a svojim spôsobom priamo vyzýva osloveného ku konzumácii alkoholu aj napriek tomu, že bilbord odkazuje na webovú stránku www.pisrozumom.sk, ktorá sa tvári výchovne a prezentuje zodpovedný prístup ku konzumácii alkoholu. Paradoxne však vyznieva fakt, že na stránke sa deklaruje „Nemáš 18? Nemáš šancu!", ale bilbord podsúva alkoholický produkt aj vekovej skupine, ktorá má dokonca menej ako 15.

Obrázok blogu


Spomínaný bilbord sa nachádza pred vstupom do školského areálu na Cabajskej ulici v Nitre.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Doplnenie - 2. apríl 2012 (pondelok)

Predmetný bilbord som objavil v sobotu ráno (31. marca 2012). Na mieste som nedokázal identifikovať majiteľa reklamnej plochy. Vzhľadom na to, že nebol pracovný deň, nebolo možné túto skutočnosť zistiť ani na Mestskom úrade v Nitre.

Dnes (pondelok) asi o 9.00h som sa spojil so zodpovednou pracovníčkou, objasnil som jej situáciu a ona mi prisľúbila, že bude kontaktovať majiteľa reklamnej plochy a žiadať nápravu.

Okolo obeda bola reklama na alkoholický nápoj skutočne prelepená. Beriem to ako malé osobné víťazstvo :-).

Obrázok blogu
Jozef Kuric

Jozef Kuric

Bloger 
  • Počet článkov:  333
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Odpočúvač ľudských príbehov, sliedič reality, predčítač, bloger majúci záľubu v literatúre a občasný fúkač bublifrkov, s prechodným pobytom v daždivom Maconde a na Facebooku. Zoznam autorových rubrík:  HistóriaNa cesteSranda musí byťBulvárŠkolstvoPolitická realitaHudobná sekciaZápisky a spomienkyNázoryPokus o literatúruCogito ergo...Tvorivosť

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu