Vreckový sprievodca pre milovníkov adrenalínového parkovania

Autor: Jozef Kuric | 9.10.2012 o 9:03 | (upravené 9.10.2012 o 13:44) Karma článku: 10,53 | Prečítané:  1416x

Adrenalínové sídliskové parkovanie je u nás relatívne mladá disciplína a treba podotknúť, že jej rozvoju v našom prostredí najskôr predchádzal samotný vznik priaznivých podmienok. Príťažlivý na tejto disciplíne je práve jej evolučný rozmer, keď sa na tvorbe adekvátnych podmienok nepriamo podieľa aj sám fanúšik a milovník tejto voľnočasovej aktivity. Ten môže dokonca tvoriť aj pravidlá hry a formovať jednotlivé štýly, aj keď v skutočnosti sa jedná skôr o bohatú a freestylovú disciplínu.

Ako však môže účastník kreovať hracie pole? Črtajú sa až tri možnosti, a to statická, objemová a revolučná. Vo všetkých prípadoch je však cieľom dosiahnuť čo najväčšie prehustenie parkovacej hracej plochy. V prípade statickej metódy stačí byť vlastníkom vozidla, hoci aj imobilného vraku, ktorý bude iba zaberať miesto, a tak sa ostatným účastníkom hry vytvorí adekvátny priestor na rozvoj vlastnej parkovacej kreativity.

Druhou možnosťou je zadovážiť si skutočne obrovské auto, vo veľkosti poľnohospodárskeho traktora a pravidelne pri parkovaní zaberať aspoň dve parkovacie miesta. Pri tejto metóde sa však môže uplatniť aj skromnejšia alternatíva, jednoducho byť vlastníkom malého vozidla, ale parkovať ho ako kombajn.

parkovanie_traktor.jpg

Revolučná - dynamická metóda je finančne najnáročnejšia, pretože si vyžaduje osobné vlastníctvo minimálne dvoch motorových vozidiel a popritom disponovať aspoň jedným služobným automobilom. Teda pred bytovým domom musí vzniknúť kompletný rodinný vozový park.

Príklad: 1. automobil využívaný manželom (partnerom) 2. automobil využívaný manželkou (partnerkou) 3. služobný automobil

Najväčším prínosom pre potreby adrenalínového sídliskového parkovania sú však šampióni, ktorých ďalší plnoletý člen domácnosti sa stáva obdržaním vodičského oprávnenia ďalším hrdým majiteľom motorového vozidla. Medzi kvalitou adrenalínových parkovacích štýlov a preplnenosťou parkovísk, tak potom prirodzene vzniká priama úmera.

Poďme si však predstaviť jednotlivé štýly. Samozrejme, že v kreativite sa medze nekladú, ale každý aktér zápolenia by mal ovládať aspoň pár základných spôsobov tejto stále sa vyvíjajúcej disciplíny.

Štýl nehybný chodec

Asi najjednoduchší parkovací štýl. Cieľom je jednoducho iba to, aby vodič motorového vozidla dostal svojho miláčika na chodník, ktorý je za bežných podmienok určený pre peších obyvateľov sídlisk. Najväčšie uznanie v komunite získava ten, kto svojho štvorkolesového tátoša odstaví všetkými štyrmi kolesami na chodníku.

parkovanie_chodnik2.jpg

parkovanie_chodnik22.jpg

Štýl oráč

Tento spôsob odstavenia vozidla si vyžaduje trocha šoférskeho kumštu a samozrejme aj pár štvorcových metrov zelenej plochy ležiacej v tesnej blízkosti parkoviska. Úlohou hráča je dostať niektoré z kolies na trávnatý alebo rozbahnený povrch. Tento trik môže byť prevedený až v dvoch verziách, a to buď v jednostopovej alebo dvojstopovej.

parkovanie_trava.jpg

hummer-parkovanie.jpg

Štýl kontajner

Tento štýl si okrem zručností vyžaduje aj trocha viac drzosti. Hráč musí zaparkovať vozidlo do priestorov kontajnerového stojiska, pričom za imitáciu kontajnera komunálneho odpadu získava bonusové body. V ľahšej verzii tohto triku sa zberná nádoba na kolieskach využíva len ako asistenčná pomôcka, ktorá slúži len na obsadenie parkovacieho miesta v čase neprítomnosti vozidla na domovskom parkovisku. Môže sa ním dokonca obsadzovať aj miesto, ktoré pôvodne neslúži na parkovanie, napr. chodník alebo ostrovček pred sídliskovým exteriérovým schodiskom.

parkovanie_kontajner.jpg

parkovanie_kont.jpg

Štýl vozová obrana schodiska

Tento spôsob je v komunite veľmi oceňovaný, pretože asi najviac vzdoruje urbanistickým riešeniam plôch pred obytnými domami. Snom každého vyznávača adrenalínového parkovania je dokonca zaparkovať priamo na schodoch, pričom aj v tomto štýle už naši reprezentanti tejto motoristickej disciplíny žnú prvé úspechy.

parkovanie_pred_schod.jpg

parkovanie-schody.jpg

parkovanie_schodisko.jpg

 

 

Foto zdroje:

http://old.gemerland.sk/storage/200706081516_parkovanie.jpg

http://www.odkazprestarostu.sk/_data/_media_images/bfabc73172d1b33c0a0afa2fa31fd1618a62d5b6.jpg

http://auto.sme.sk/c/4953976/stal-na-chodniku-ako-kontajner-na-smeti.html

http://img.cas.sk/img/4/gallery/295214_hummer-parkovanie.jpg

http://www.bystricoviny.sk/wp-content/uploads/2010/05/dsc00211.jpg

http://img.sk.prg.cmestatic.com/media/images/580xX/May2011/2223050.jpg

http://3.bp.blogspot.com/-mh6CkKLNJvU/UG1VnoswLgI/AAAAAAAAH5s/DOq0MZzv2Z0/s1600/IMAG0096.jpg

http://3.bp.blogspot.com/-9zvi3Kcj-Hs/TuXaF4nLeAI/AAAAAAAAGGQ/oUfZZdJR_-U/s1600/Fotografie-0200.jpg

 

 

 

 


Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

DOMOV

Smer chce byť politicky nekorektný aj robiť poriadky v osadách

Novými podpredsedami strany sa stali Juraj Blanár a Peter Žiga.

DOMOV

Fraška a boj s SNS či Kotlebom, analytici hodnotia snem Smeru

Snem veľa prekvapení podľa analytikov nepriniesol.

KULTÚRA

Milan Lasica: Už nemôžem umrieť predčasne

Keby som mohol, správal by som sa úplne inak, tvrdí.


Už ste čítali?