reklama

Slovensko miluje Rytmusa

Neozývam sa, keď verejnoprávna televízia vysiela zápasy slovenskej hokejovej extraligy, hoci nie som cieľový divák. Netrhá mi žily ani to, keď mám ako divák pocit, že z kostolov a vatikánskych chrámov sa stali televízne štúdia. Pomlčím aj vtedy, keď som prostredníctvom televíznej obrazovky poučovaný ako sa vrúbľujú broskyne, alebo ako uloviť 10 kilového kapra. Prečo aj, veď verejnoprávna inštitúcia si plní svoju najprimárnejšiu funkciu, a to informovať, vzdelávať a vysielať aj pre menšinového diváka.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (95)

Keď sa však RTVS rozhodne pre zábavu a poučenie väčšinového diváka, zbystrím z troch dôvodov. Po prvé, poučiť a zabaviť zároveň je všeobecne veľmi ťažký oriešok, a keď je cieľom osloviť aj väčšinu v primetimeovom čase, stáva sa z toho dôvod pre zbystrenie číslo dva. Do tretice ma k ostražitosti vedú obyčajné prízemné finančné dôvody, keďže človek si tú deklarovanú zábavu platí vopred už len preto, že žije v krajine, kde súčasťou normálnej domácnosti sú funkčné elektrické zásuvky.

No a keďže si RTVS práve včera večer dala za cieľ zabaviť- poučiť, a to všetko v najsilnejšom vysielacom čase, nastal ten najvhodnejší čas zbystriť a zapnúť televízor. Program, na ktorý Jednotka vsadila sa volá Milujem Slovensko. Ide o zábavný formát prevzatý z holandského originálu „Ik hou van Holland", ktorý sa vraj s veľkým úspechom, v rôznych jazykových mutáciách vysiela v mnohých krajinách sveta. Tvorcovia slovenskej verzie deklarovali, že súťažiaci i diváci si preveria znalosti rodnej reči i vedomosti o významných Slovákoch či histórii.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Generálny riaditeľ RTVS Václav Mika vyhlásil, že šou by mala u divákov zábavnou formou podnietiť lásku ku svojej krajine. Keď som si však včera zapol pilotný diel relácie, moja láska ku rodnej krajine bola skôr v ohrození. Moderátorom relácie bol Martin Nikodým a proti sebe stáli dve družstvá na čele Danielom Danglom a Adelou Banášovou, čo mimochodom nebolo prvotnou príčinou môjho zhrozenia. To prišlo až potom, keď mi kapitáni predstavili členov svojich tímov.

Divákovi bolo okamžite jasné, že súťažiť budú osobnosti z televíznej obrazovky a akože celebrity. Už s ťažkosťou sa dala pochopiť prítomnosť Otta Weitera, ale z akého dôvodu tam bola aj jeho dcéra, to už bolo mimo mojich schopností chápania. Mimochodom o tej slečne som sa mal možnosť dozvedieť iba to, že je bikiny fitnesska, pričom zdôrazňujem, že počas programu sa môj obzor o jej osobe nezväčšil ani o máčny máčik.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Skladba družstiev mala byť možno nepodstatný fakt, divákovi boli predsa len už pred premiérou sľubované hlavne emócie, radosť, zábava a poučenie. V tomto sa autori a protagonisti skutočne nemýlili, aj keď počas prvej hodiny vysielania som mal pocit, že sa bavia iba celebritní súťažiaci, dokonca až tak, že Danglov rehot a afekt hráčok prehlušovali divácky potlesk. Povedal som si nevadí a ďalej sa prizerajúc na vzájomné nekonečné ocmukávanie a potľapkávanie sa súťažiacich po každej správnej odpovedi z vlastivedy štvrtej ľudovej, som očakával aj to poučenie.

Priznám sa, k sľubovanému vzdelávaniu v mojom prípade neprišlo. Dokonca aj ostatné potenciálne pokusy bolo zabité už asi v polovici zábavno-súťažného programu, keď sa kvízmajster opýtal, kto je partnerom speváčky Dary Rolins. Bizarnosť však nadobudla gigantický rozmer až potom, keď aktuálnemu privátnemu bankárovi tínedžerov bola venovaná ešte jedna bodovaná otázka. Súťažiaci totižto museli identifikovať naživo odohranú jeho odrhovačku s názvom Príbeh, klenot slovenskej hudobnej tvorby.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

V tom momente mi skutočne nezostávalo nič iné len prepnúť. Bulvarizovať historické osobnosti a historizovať bulvárne hviezdy mi prišlo ako nevkusné zblúdenie z cesty verejno-právnej zábavy. Dokonca som mal miestami pocit, že vylepšiť to mohol hádam iba blok reklám, ktorý však na RTVS počas televízneho programu absentuje. No nič, ďalšie pokračovania s istotou vynechám.

Tak to pochop, už je konec!

foto perex: aktualne.atlas.sk

Jozef Kuric

Jozef Kuric

Bloger 
  • Počet článkov:  333
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Odpočúvač ľudských príbehov, sliedič reality, predčítač, bloger majúci záľubu v literatúre a občasný fúkač bublifrkov, s prechodným pobytom v daždivom Maconde a na Facebooku. Zoznam autorových rubrík:  HistóriaNa cesteSranda musí byťBulvárŠkolstvoPolitická realitaHudobná sekciaZápisky a spomienkyNázoryPokus o literatúruCogito ergo...Tvorivosť

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu