Kedy ma Slovenská pošta konečne milo prekvapí?

Autor: Jozef Kuric | 19.8.2013 o 16:46 | Karma článku: 15,18 | Prečítané:  9292x

Mám trampoty so Slovenskou poštou, pretože už si ani nepamätám, kedy mi jej zamestnanci niečo doručili priamo na moju adresu. Nejedná sa pritom len o akúsi ojedinelosť, ale skoro už o samozrejmosť. Aj som si myslel, že to je asi osobné, ale moji známi a priatelia ma ubezpečili, že sa to stáva aj im. Okrem listových zásielok na moju adresu prúdia hlavne knihy a hoci to je niekedy len jedna kniha zabalená a aj klasifikovaná ako obyčajná listová zásielka, v poštovej schránke vždy nájdem len žltý oznamovací lístok.

Aj som sa už na pošte pýtal, že prečo? Aj som sa raz vytočil tak, že mi tej pani za priehradkou bolo trocha ľúto, hoci jej argumenty boli nad rámec normálnosti. Napríklad, vraj keď si doručovateľ/ka povie, že zásielka sa do schránky nezmestí, ani sa neunúva vložiť si ju do poštárskej tašky. Keďže ju k adresátovi nikto nenesie, nemá ani dôvod stlačiť domový zvonček klienta, a tak mu zanechá len žltý lístok v schránke, s odfajknutým konštatovaním „adresát nezastihnutý". Vybavené. Snaha bola a adresát si aspoň znova obzrie interiér poštovej pobočky, čo práve vynovili, aké majú rovnošaty, že im už funguje aj klimatizácia, a že rady klientov sú dlhé ako mesiac pred výplatou.

Aj som si už povedal, že to musím jednoducho prijať, hoci za poštové služby vždy niekto zaplatí, či už odosielateľ alebo ja ako objednávateľ. Dokonca som pristúpil aj ku kroku, že ak sa dá, tak si zvolím radšej iného alternatívneho doručovateľa a v prípade jedného kníhkupectva aj balíkomatovú službu. Aj som sa nad nedoručovacími aktivitami Slovenskej pošty prestal rozčuľovať a bol som rozhodnutý, že tieto moje skúsenosti už nebudem nikde rozmazávať, hoci raz som už o nich písal. Ale tieto predsavzatia platili len do dnešného dňa.

Pred pár dňami ma dcéra poprosila, aby som jej objednal jednu knihu. S radosťou som jej vyhovel, pretože deti by mali čítať. Bol som rád, že som ju vôbec v jednom online kníhkupectve našiel. Keďže som s týmto obchodom nemal dovtedy žiadne skúsenosti, nechcel som platiť za tovar vopred a nechal som si ho doručiť na dobierku prostredníctvom Slovenskej pošty. Iná možnosť prosto nebola.

Obchod objednávku spracoval a o jej stave som bol informovaný nasledovne: „Vašu objednávku prevzala Slovenská pošta. Obdržať by ste ju mali najneskôr do 3 pracovných dní po prijatí tohto e-mailu". Je nutné dodať, že cena dopravy bola vyčíslená na 2,59€ s DPH a za dobierku mi bola ešte naúčtovaná suma 0,40€ s DPH. Tieto sumy spomínam len z toho dôvodu, aby som mohol premostiť na skutočnosť, že keď si za niečo človek zaplatí, očakáva, že zaplatená služba mu bude poskytnutá. Keď ešte udá aj svoju adresu, nadobudne zákonite presvedčenie, že zodpovedný subjekt s popisom práce „doručovanie zásielok", mu doručí objednaný tovar až domov.

Opak je však pravdou. V prípade Slovenskej pošty sa tak opäť nestalo. Dnes poobede som si totižto v schránke opäť našiel odkaz od milovanej pošty. Napriek tomu, že dnes je 19.8. 2013 (pondelok), na lístku figuruje dátum 16.8. 2013 t.j. piatok. Na lístku sa ďalej uvádza dôvod nedoručenia: „adresát nezastihnutý", hoci sa o zastihnutie opäť nikto ani nepokúsil. Na lístku sa taktiež uvádza, že „Zásielku si môžete prevziať nasledujúci deň po dni oznámenia počas hodín pre verejnosť". To znamená, že o doručenie na moju adresu sa už Slovenská pošta opakovane ani nepokúsi. Opäť tak budem musieť osobne zájsť na pobočku vzdialenú asi kilometer od bydliska, vystáť si rad pred okienkom a udržať svoj hnev na uzde.

oznam1.jpg

Otázne však je, kedy bude vlastne moja zásielka k dispozícii. Podľa internetovej služby, prostredníctvom ktorej sa dajú overovať polohy zásielok bol môj balíček uložený na príslušnej pobočke už 16.8.2013, ale ja som bol o tomto fakte oboznámený až dnes (19.8.2013). Keďže podľa pokynov si zásielku môžem prevziať až nasledujúci deň po tomto oznámení, tak by som sa k nej mal dostať až zajtra.

posta.jpg

Byrokracia prosto nepustí a môže sa mi dokonca stať, že sa vrátim domov s prázdnymi rukami. Nepreháňam, zažil som to už niekoľkokrát. Nevadí, napriek tomu to skúsim, pretože aj tak tam musím ísť ešte kvôli inému, tentoraz opäť žltému lístku. Ten je pre zmenu z kategórie „zásielka mimo rozsahu doručovacej služby", pretože sa pravdepodobne nezmestila poštárovi/ke do kabely/ky.

oznam2.jpg

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

SVET

Populisti získajú, euro môže skončiť. O čom rozhodli Taliani

V Rakúsku populizmus prehral, v Taliansku mu môže rezignácia premiéra pomôcť. Neúspešné referendum vystrašilo trhy.

KOMENTÁRE

Renzi dal sám sebe mat. Dostala ho aj Európa?

Taliansky výsledok je politicky nepomerne ďalekonosnejší než rakúsky.

DOMOV

Javorčíková: Harabinova skupina zdevastovala dôveru v súdy

Dôvera v súdnictvo mierne stúpla.


Už ste čítali?