Život má šťavu až za bránami školy, tvrdí reklama

Autor: Jozef Kuric | 23.4.2014 o 15:02 | (upravené 23.4.2014 o 15:10) Karma článku: 9,86 | Prečítané:  1586x

V zákone č. 147/2001 Z.z. o reklame a o zmene a doplnení niektorých zákonov, sa v paragrafe týkajúcom sa reklamy alkoholických produktov píše, že takáto reklama sa nesmie zameriavať na maloleté osoby a zároveň z neho priamo vyplýva, že alkoholické výrobky sa nesmú prezentovať ako zdraviu prospešné, či náladu zlepšujúce. Zákon č 308/2000 Z.z. o vysielaní a retransmisii zase deklaruje, že reklama na alkohol by sa nemala na televíznych obrazovkách objaviť skôr ako pred polnocou. Pričom súčasná zákonná úprava dovoľuje takúto reklamu vysielať až po 22.00 h.

Taký je aktuálny právny stav, skutočnosť je však úplne iná. Už na jar roku 2012 som si dovolil upozorniť na jednu reklamnú plochu, pričom jej obsah a miesto umiestnenia boli podľa mňa nevhodné nielen z právneho, ale aj etického hľadiska. Jednalo sa totižto o reklamu na alkoholický nápoj, pričom reklamná agentúra na umiestnenie tejto reklamy využila svoju plochu pred jedným školským areálom v Nitre. V tomto areáli zhodou okolností sídlia až dve školy, stredná a aj základná. Spomínaný bilbord sa nachádzal pred vstupom do školského areálu na Cabajskej ulici v Nitre.

 

31.3. 2012

 

citrus.jpg

Vtedy pred dvoma rokmi sa mi podarilo po vyjadrení malého protestu a aj prostredníctvom článku na tu blogu SME docieliť, že reklamná plocha bola o dva dni prelepená. Situácia sa však opäť po dvoch rokoch zopakovala, a to v ešte krajších a jasnejších farbách.

23.4. 2014

bilbord.jpg

Prišla jar, vonku sa oteplieva, no mládež musí tráviť čas v stresujúcej škole. Ako by túto situáciu a aj cieľovú skupinu mohol využiť nemenovaný marketér? Čo tak ponúknuť im niečo na vylepšenie nálady? Čo tak napríklad život plný šťavy, slnka, vody, polonahých tiel, v krajine zvanej Citrusia. Nepotrebuje na to ani audiovizuálne prostriedky, stačí mu obyčajná statická plocha ponúkajúca reklamu od rána až po koniec školského vyučovania, pričom bilbord si bude plniť svoju funkciu aj celodenne, a to ako pútač na cestnej križovatke.

Podľa viacerých prieskumov má marketing najväčší vplyv práve na deti a mladých ľudí. To si určite uvedomujú aj marketéri a reklamné agentúry, a preto sa s určitým druhom reklamy k deťom a mládeži cielene približujú. Som o tom presvedčený dokonca aj v prípade propagácie alkoholu. Hoci zákon možno priamo neporušujú, no určite je takéto konanie minimálne na hrane zákona a určite za hranicou elementárnej etiky.

 

 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

DOMOV

Smer chce byť politicky nekorektný aj robiť poriadky v osadách

Novými podpredsedami strany sa stali Juraj Blanár a Peter Žiga.

DOMOV

Fraška a boj s SNS či Kotlebom, analytici hodnotia snem Smeru

Snem veľa prekvapení podľa analytikov nepriniesol.

KULTÚRA

Milan Lasica: Už nemôžem umrieť predčasne

Keby som mohol, správal by som sa úplne inak, tvrdí.


Už ste čítali?