reklama

O manželskom spolužití a háčkovanej veste

Rozhodol som sa, že sa trocha popýšim cudzím perím, teda ani nie tak celkom cudzím, ale manželkiným. Nebudem hádam neskromný, keď napíšem, že som pred pár rokmi stretol šikovnú žienku, dnes moju zákonnú polovičku, ktorá vôbec netrpí tým, že je chvíľami aj žienkou domácou a okrem iného vyniká aj schopnosťou tvoriť všelijaké veci, zo všetkého možného. Má to dve veľké výhody: po prvé, že sa ušetria nejaké tie bubáčiky v peňaženke a po druhé, že sa zabaví a netrpí nudou. No a to sú celkom dobré dva dôvody na to, aby bol ženatý chlap šťastný.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (37)

Tak aj minule odniekaľ vyhrabala klbko zbytkovej vlny, schúlila sa do kresla, do ruky zobrala taký malý kovový háčik a poďho sa s tým motúzikom pohrávať. Zrazu jej od ruky odpadlo prvé koliesko.

Obrázok blogu

A o pár minút ďalšie a potom ďalšie a potom už ich bolo naozaj veľa.

Obrázok blogu

Začali sa kopiť na na konferenčnom stolíku v obývačke, vytvárali komínky, presne ako keď pani za poštovou priehradkou ukladá na seba prepočítané mince.

Potom sa zrazu začali pekne jeden po druhom zliezať dokopy, ako nejaká kolónia farebných baktérií a zrazu z jednobunkovcov bol mnohobunkovec, ktorý tvarom pripomínal niečo ako vestu.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Obrázok blogu

Takto spredu:

Obrázok blogu

A takto zozadu:

Obrázok blogu

Pre istotu som sa však polovičky opýtal, čo to vlastne bude?

Ona odpovedala: "No predsa vesta".

Ja, že pre koho?

Ona, že pre malú, myslela však druhorodenú, ktorú stále voláme malá, aj keď je už v podstate väčšia ako ta druhá malá, ktorá je naozaj ešte malá. Pochopil som to preto, lebo veľkosť budúcej vesty veľa naznačovala.

Keď to celé dokončila, musel som konštatovať, teda nie že by som musel, ale tak som to cítil, že tá vesta je naozaj krásna. Finálna verzia vyzerá takto:

Obrázok blogu

Že chcete vedieť aký je postup? Počkajte opýtam sa jej, aj teraz sedí tu za mojim chrbtom, stačí sa len otočiť.
„Hej mamina (ja ju volám mamina, aj keď v skutočnosti, to nie je moja mamina, však to by nebolo možné, ani v nejakom uletenom sci-fi, ale je matkou mojich, teda našich detí a preto ju familiárne ja moje deti voláme mamina), pýtajú sa, že ako si to urobila?".

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Hovorí, že normálne to uháčkovala. Chápem, že toto sa nedá považovať za úplne výstižnú odpoveď, ale zase jej ruky behajú ako tkáčskemu stavu, zase niečo tvorí. Nechcem ju vyrušovať. No dobre, tak sa jej ešte raz opýtam, však hádam mi z nosa neodhryzne.
„Mamina, pýtajú sa, že či nemôžeš trocha konkrétnejšie?"

Hovorí, že najskôr treba urobiť takú retiazku zo šiestich očiek, musí vzniknúť taký prstenec, na ktorý sa potom do každého očka háčkujú dlhé stĺpiky. Postupne sa farby bavlniek menia a fantázii sa vraj medze nekladú. Každé hotové koliesko sa ukončí oblemovaním čiernou bavlnkou a potom stačí už len všetky kolieska zošiť do požadovaného tvaru. Na vestičku pre tú väčšiu bolo použitých 74 háčkovaných koliesok.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Aby nedostatkom lásky netrpela aj tá menšia členka rodiny, mamina vyrobila ešte jednu v menšom prevedení.

Obrázok blogu

Môžem vám povedať, že je to celkom vhodný darček pod stromček, ale sklamem vás, ak by ste začali práve teraz, už to asi do Vianoc, pri tom všetkom upratovaní, pečení a zhone, nestihnete.

Jozef Kuric

Jozef Kuric

Bloger 
  • Počet článkov:  333
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Odpočúvač ľudských príbehov, sliedič reality, predčítač, bloger majúci záľubu v literatúre a občasný fúkač bublifrkov, s prechodným pobytom v daždivom Maconde a na Facebooku. Zoznam autorových rubrík:  HistóriaNa cesteSranda musí byťBulvárŠkolstvoPolitická realitaHudobná sekciaZápisky a spomienkyNázoryPokus o literatúruCogito ergo...Tvorivosť

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu