reklama

Ako som slušne odmietol milióny dolárov

Na začiatku bol list, ktorý nezachytil ani môj e-mailový antispamový filter. Nejednalo sa o typický reťazový e-mail, niečo ako čínska modlitba, ktorú keď nepošlete ďalej, tak vás postihne strašné nešťastie. Napríklad, že vám v akváriu vyhynie celý kŕdeľ tetier neónových, alebo že budete okradnutí o 50 centov pokladníčkou v hypermarkete. Tento list bol iný. Bol napísaný zvláštnym jazykom, takým univerzálnym, ale v slovenskej verzii. Text listu bol naozaj srdcervúci, hovoriaci o nešťastí, chorobe, ale aj o nádeji, láske, Bohu a solidarite. Najšokujúcejšie však na liste bolo, že jeho odosielateľ mi ponúkol obrovskú finančnú čiastku. Žiadal len jediné, aby tieto finančné prostriedky boli využité na správnu vec. Po prečítaní týchto riadkov sa mi roztriasli kolená.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (75)

Vzhľadom na to, že som bol majiteľom detskej izby a podkolienok, čím chcem naznačiť, že som mal naozaj dobrú výchovu, nemohol som tento list len tak ignorovať, a preto som sa rozhodol, že odosielateľovi slušne odpoviem. V mojej odpovedi som však bol rozhodnutý, že túto štedrú ponuku odmietnem, pričom stručne svoje rozhodnutie odôvodním. Pre lepšie pochopenie celej situácie, uverejňujem celý list a aj moju následnú odpoveď v plnom znení.

Sweet One,

Volám sa pani Jennifer Wharton. Oženil som sa neskoro s William Wharton. Ja Vás kontaktovať, aby ste vedeli o moja túžba, darovať čiastku 3.500.000 USD (3,5 milióna amerických dolárov) na charitu vo vašej krajine, ktorý som zdedil po svojom zosnulom manželovi. Je to moje želanie, aby tieto peniaze investované pre akúkoľvek organizáciu podľa svojho výberu vo Vaša krajine, a každý rok rozdelené medzi charitatívne organizácie, rodič, dieťa, mešity, detské domovy, kostoly, školy, čo môže za byť na prospech tým menej šťastným. Jedine tak moja peniaze budú šírenie posolstva lásky k ľudstvu. Keď môj zosnulý manžel bol nažive, bol uložená suma USD 3.5 milión dolárov v banke tu v Abidjan Pobreží Slonoviny. Súčasnej dobe tieto peniaze ešte v banke.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

V poslednej dobe môj doktor mi povedal, že nebudem trvať ďalších osem mesiacov kvôli rakovine problém. Teraz som tu v nemocnici (Abidjan), kde som na terapiu, aby mi prevádzkovali na operáciu rakoviny prsníka. Nechcem situáciu, aby tieto peniaze budú niekedy použité bezbožným spôsobom. To je dôvod, prečo som ja s týmto rozhodnutím. Keď obdržím Vašu odpoveď, dám kontakt banky tu v Abidjan Pobreží Slonoviny. Potom dám všetky potrebné informácie, povoliť uvoľnenie a previesť peniaze na Vás, ako svojho zástupcu riadne menovaný. Nič za to nechceť, iba prosím pre mňa vždy modlitbu od Vás po celý život.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

S pozdravom Jennifer Wharton

Moju odpoveď som skoncipoval v tom istom jazyku, ako bol list napísaný. Nerobilo mi to vôbec problém, pretože tento jazyk ovládam už od detských liet. Osvojil som si ho ešte pred pár rokmi pri čítaní kníh Karla Maya a konverzačne som sa zdokonalil počas letných prázdninových hier na Indiánov. Takže tu je moja odpoveď.


Sweet Jennifer

Ja dostať Váš srdcebolesť list. Ja veľmi ľutovať chorobu, ktorá Vás navštíviť. Zároveň ja veľmi veriť v veľká zázrak, a pevne dúfam, že Váš doktor chorobu vyhnať z tela z Vás. Bude pomôcť aj Váš veľká duch, ktorým Vy mať. Vaša ponuka príjemne potešiť mňa. Priznám seba Vám, že ja by vedieť ako Vaše peniaze využiť v našej malej krajina. Vaša dar by mohla byť veľký prospech pre nás. Musím však poďakovať, pretože ja viem o regióne, kde vy žiť, že situácia byť ešte horšia. Tam určite viac potrebovať pomoc od Vás a Vašich peňazí. Ja preto pýtať. Prečo nerozdať peniaze vo vaša krajina, alebo krajina susedov na charita? Prečo nepomôcť pre školy, siroty, nemocnica? Peniaze Vy môcť napríklad poskytnúť pre nemocnica, kde sa vy liečiť na rakovina prsníka.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Iba toľko ja chcieť napísať. Ja však dúfať, že môj odmietnutie neuraziť Vás a vy urobíte správna vec. Ja za Vás budem modliť, aspoň tak, ako ja naučiť v naša kostoly.

S pozdravom Jozef

Jozef Kuric

Jozef Kuric

Bloger 
  • Počet článkov:  333
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Odpočúvač ľudských príbehov, sliedič reality, predčítač, bloger majúci záľubu v literatúre a občasný fúkač bublifrkov, s prechodným pobytom v daždivom Maconde a na Facebooku. Zoznam autorových rubrík:  HistóriaNa cesteSranda musí byťBulvárŠkolstvoPolitická realitaHudobná sekciaZápisky a spomienkyNázoryPokus o literatúruCogito ergo...Tvorivosť

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu