reklama

Krátko o múdrosti a hruškovici

Je leto, čas dovoleniek a rodinných návštev. Čas, keď človek môže navštíviť svojich blízkych, svoje rodisko a pobudnúť tam pár bezstarostných dní. Robím tak aj. Mám rád tieto dni návratov a aj spomínania na tých, ktorí sa môjho návratu nedožili. Patrí k nim aj starý otec, na ktorého spomínam často aj tu na tomto „blogovisku". Vždy, keď navštívim jeho dom a dvor, chcem ho stále vidieť sedieť pod starou hruškou. Keby tam bol, podišiel by som k nemu a prisadol by som si. Doniesol by som mu noviny, ktoré tak rád čítal a on by sa opýtal na dnešný svet a ľudí, ktorí ho obývajú. Pozorne by si ma vypočul, a potom by zdvihol zrak ku korune starej hrušky, a povedal by niečo skutočne múdro naivné.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (24)

Niečo takéto: „Pozri na túto starú hrušku nad nami. Zasadil som ju asi pred 40 rokmi. Každý rok krásne zarodí, no aj napriek tomu, nie všetky jej plody budú mať rovnaký osud. Rastú síce na jednom strome, ošetruje je ich to isté slnko, ovlažuje ich ten istý dážď, no aj tak mnoho z nich padne ešte pred dozretím. Jednoducho nevydržia nápor vetra a prvých letných búrok. Niektoré sa v zápase o život porania, začnú hniť už na strome, alebo ich načnú osy. Nakoniec spadnú, budú sa váľať v blate a oserú ich muchy. Tie, ktoré sa však budú tvrdošijne držať svojich konárov a odolajú všetkým nástrahám, dozrejú a potešia nás svojou chuťou a sladkosťou".

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Predstavujem si, ako by sa nachvíľu odmlčal a potom by ešte dodal:

„ Ale vieš synak, ja som dal vždy šancu aj tým padlým. Pozbieral som ich, uložil na krátky spánok do dieže a vypálil som z nich kvalitnú hruškovicu, ktorá nádherne retiazkovala a krásne potešila dušu a údy".

Po týchto slovách by som sa usmial presne tak, ako sa človek usmieva, keď narazí na múdre slová v knihách. Potom by som vstal, ohol chrbát a pozbieral doudierané hrušky, aby som ich zachránil pred úplnou skazou. Starý otec by sa iba potmehúdsky usmieval a popritom by mi odriekal svoj recept na lahodnú a hrejivú hruškovicu.

Jozef Kuric

Jozef Kuric

Bloger 
  • Počet článkov:  333
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Odpočúvač ľudských príbehov, sliedič reality, predčítač, bloger majúci záľubu v literatúre a občasný fúkač bublifrkov, s prechodným pobytom v daždivom Maconde a na Facebooku. Zoznam autorových rubrík:  HistóriaNa cesteSranda musí byťBulvárŠkolstvoPolitická realitaHudobná sekciaZápisky a spomienkyNázoryPokus o literatúruCogito ergo...Tvorivosť

Prémioví blogeri

Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

24 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

296 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu