reklama

Pozrel som si Let´s Dance. Apokalypsa sa odkladá!

Tak som si teda pozrel tú slávnu tanečnú televíznu šou, v ktorej mediálne známe osobnosti absolvujú svoj oneskorený tanečný venček. Niežeby som dovtedy vôbec nevedel o čo ide. V obraze som bol už dávno, len som z tohto zábavného formátu nebol až taký nadšený, ako veľká časť národa. Mal som na to svoje dôvody, ktoré vôbec nesúvisia s bojkotom televízneho vysielania, len ma akosi nebaví zízať na trojhodinový prenos tancujúcich celebrít.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (31)

Okrem iného, je tento formát na môj vkus až veľmi nahustený bulvárnym materiálom, ktorý už bezprostredne po prenose kŕmi „senzáciami" sa živiace média. Je to jednoducho jedno veľké ihrisko pre lovcov výstrihov, žmurkajúcich ženských bradaviek, rozkrokov a „šokujúcich" správ zo zákulisia. Táto šou mi dokonca často pripomína jednu luxusnejšiu zoznamku v priamom prenose, tvoriacu rad rodiacich sa a zanikajúcich mileneckých vzťahov. Je až komické, ako niektoré známe televízne osobnosti nedokázali aj v minulých vydaniach udržať na uzde svoje hormóny, pričom sa ako pubertiaci/čky vrhali do ľúbostných vzťahov, po tom ako ich vo víre tanca ulovil latinotanečník/čka. Takže takto v skratke, práve z týchto dôvodov, som pôvodne chcel televíznu šou úplne odignorovať.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

No keď sa v piatok večer začali objavovať prvé „let´s dance" statusy mojich priateľov na facebooku, všetečnosť (synonymum pre zvedavosť) predsa len zvíťazila. Rozhodol som sa porušiť svoje predsavzatie a povedal som si, že zabijem dve muchy jednou ranou. Na jednej strane uspokojím svoju zvedavosť a zároveň sa obetujem za všetkých tých Kristovi a roduverných Slovákov, ktorí sa rozhodli bojkotovať túto zábavnú reláciu z oveľa absurdnejších dôvodov, ako bol ten môj.

Z hľadiska objektívneho nazerania som si pozrel celý prenos, samozrejme s výnimkou reklám, pretože mi záleží na mojom duševnom zdraví. Nie som žiadny lev salónov, dokonca by som povedal, že hudba a rytmus ma pri tanci dosť vyrušujú, no aj napriek tomu vyslovím svoj názor aj na samotné tanečné choreografie. Takže, aj napriek mojej tanečnej negramotnosti, si po piatkovom programe dovolím tvrdiť, že na parkete sa opäť viac pózovalo, gymnasticky sa prejavovalo, a na tanec akosi nezostal čas. Väčšinou sa muž (celebrita) prevtelil pri tanci do stožiara, a spoliehal sa len na zvíjanie sa svojej profesionálnej partnerky. Ženské kolegyne (neprofesionálky) sa zhostili svojej úlohy o čosi aktívnejšie, stali sa často aspoň handrovými bábikami v rukách profesionálov, v horšom prípade, čo bolo často zvykom aj v minulých sériách, sa premenili iba na handru, s ktorou tanečník pozametal celý parket. Jednoducho toto naozaj nie môj „šialok kávy", ako zvykne hovoriť jedna v porote sediaca, tiež celebrita. Divák sa musí pripraviť aj na to, že počas celej súťaže bude musieť zhliadnuť aj niekoľko na útek sa pripravujúcich ženských prsníkov, niekedy až čudesné ženské šatové zvršky, ktoré akoby kostymérom programu zapožičal producent erotických filmov. Okrem iného si každý musí vypočuť aj niekoľko sexistických hlášok, plno dvojzmyselných vtipov a infantilné rýmovačky.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Na základe videného, a tak trocha vychádzajúc z už 15 ročných skúseností s predmetnou televíziou, nedokážem celkom pochopiť verejné vyhlásenie „ochrancov morálky", v ktorom deklarovali, že jedine tancujúci mužský pár v súťaži je ohrozením rodinného charakteru predmetnej televízie, a devalváciou jej doterajšieho veľkého prínosu skutočnej rodinnej a vkusnej zábavy pre slovenský kultúrny priestor. To asi nemáme naladenú rovnakú televíziu, alebo ja žijem v paralelnom vesmíre.

Keďže predpokladám, že signatári otvoreného protestu zostali verní rozhodnutiu nesledovať aktuálnu sériu Let´s Dance, po piatkovom večere ich môžem s určitosťou ubezpečiť, že tancujúci mužský pár je ten najmenší problém celej relácie, a v podstate aj televízie. Ich tanec bol úplne neškodný. Je to pre nich asi nepredstaviteľné, ale Horján naozaj nepobehoval v kostýme brazílskej karnevalovej tanečnice, a všetkým bojkotujúcim odkazujem, že tento mužský pár bol asi najvkusnejšie oblečeným párom zo všetkých súťažiacich. Ich tanec by som však ani nenazýval párovým, skôr sa jednalo o synchronizovaný tanec, dvoch individuálnych protagonistov. Prisahám, že to už viac telo na telo tancujú alkoholom posmelení chlapi na dedinských zábavách, a viac rovnakopohlavných intímností je hádam už aj v „kačacom tanci" alebo vo „vláčiku", ktoré nechýbajú na žiadnej tradičnej slovenskej svadbe.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Na záver teda ešte jeden odkaz pre všetkých pohoršených. Neberte to až tak tragicky, jeden mužský tanečný pár naozaj nie je predzvesťou apokalypsy. Tá príde až vtedy, keď Medzinárodný olympijský výbor zaradí do letných olympijských hier novú športovú disciplínu - mužské akvabely.

PS1: Priznávam, tento článok má znaky bulváru.
PS2: Na útočné a nezmyselné komentáre v prípadnej diskusii, budem reagovať s úsmevom. Asi takto :-)

Jozef Kuric

Jozef Kuric

Bloger 
  • Počet článkov:  333
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Odpočúvač ľudských príbehov, sliedič reality, predčítač, bloger majúci záľubu v literatúre a občasný fúkač bublifrkov, s prechodným pobytom v daždivom Maconde a na Facebooku. Zoznam autorových rubrík:  HistóriaNa cesteSranda musí byťBulvárŠkolstvoPolitická realitaHudobná sekciaZápisky a spomienkyNázoryPokus o literatúruCogito ergo...Tvorivosť

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu