reklama

Krátko o múdrosti a rátaní do miliónov

Kráčal som zadumaný domov, čistiac si hlavu príjemným, jarným vetríkom. Po vetre však ku mne doliehal ženský hlas. Trocha ma vyrušoval. Bol naliehavý a taký výchovný. Zistil som, že patrí niekomu z dvojice predo mnou, s určitosťou dospelej osobe. Predo mnou kráčali matka s dcérou. Dievčatko so sklopenou hlávkou a aktovkou na chrbte, matka s igelitkou a afektom v hlase.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (3)

Som od prírody zvedavý, tak som si švihol do kroku. Priblížil som na diskrétnu vzdialenosť. Ani vo vetre nebolo nutné napriahať uši, aby som započul, že matka volá po rozume.
„Máš osem rokov a rozumu nikde, akože dovi, dopo", hovorila hysterickým hlasom, kým dievčatko poťahovalo sopeľ.

„Ako môžeš závidieť Vanese? Však ona je „dieťa vetra". Tým, keď pustíš rádio aj o polnoci, tak vyskočia z postele a budú tancovať. To sú rodení tanečníci, majú to v krvi. Ty tak nebudeš tancovať nikdy v živote", pokračovala v rodičovskej prednáške.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Okamžite som pochopil, že po rozume volá z tejto dvojice nesprávna osoba. Mal som sto chutí sa k ich rozhovoru pripojiť a povedať jej, že o rozume detí by nikdy nemala pochybovať. A už vôbec nie tých vlastných. Neoplatí sa to a ani to nie je pekné. Mám niekoľko vlastných skúseností, a vždy sa mi to vrátilo ako ostrý bumerang.

Minule som napríklad pochyboval, že moja 6 ročná dcéra naráta do 9 000 000. Začala ešte pred večerou a pomedzi zahryznutia pokračovala. Počítala s plnou pusou, 456,457,458...
Hovorím jej pri stole: „pekne papaj, s plnou pusou sa nerozpráva a aj tak to nedokážeš".
Odmlčala sa a len čo prehĺtla posledné sústo pokračovala...459...701,702,703...906,907,908...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Pri čísle 999 sa zhlboka nadýchla a spustila 1 milión, 2 milióny, 3 milióny, 4 milióny, 5 miliónov, 6 miliónov, 7 miliónov, 8 miliónov ááá 9 miliónov.

Potom nasledoval hlboký výdych, škodoradostný úsmev a uštipačné slová : "a že nedokážem!".

Jozef Kuric

Jozef Kuric

Bloger 
  • Počet článkov:  333
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Odpočúvač ľudských príbehov, sliedič reality, predčítač, bloger majúci záľubu v literatúre a občasný fúkač bublifrkov, s prechodným pobytom v daždivom Maconde a na Facebooku. Zoznam autorových rubrík:  HistóriaNa cesteSranda musí byťBulvárŠkolstvoPolitická realitaHudobná sekciaZápisky a spomienkyNázoryPokus o literatúruCogito ergo...Tvorivosť

Prémioví blogeri

Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

296 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

24 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu