reklama

Arrivederci Venezia

V čase mojich detských liet, v období letných horúčav, som často poobede oddychoval na kanape u starých rodičov. Nemal som vždy potrebu zdriemnuť si, často stačilo len snívať s otvorenými očami. Najradšej som tak činil práve na tejto rustikálnej pohovke, otočený tvárou k stene, ktorú zdobil veľký gobelín zobrazujúci Benátky s povestnými kanálmi a gondolami.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (6)

S naslineným ukazovákom som sa prechádzal po tkaných vodných uličkách, kreslil som si tak mapu, aby som sa v rušných Benátkach nestratil, a pritom som si s prižmúrenými očami predstavoval môj príchod do skutočného mesta s názvom Venezia.

Roky prešli a gobelín už na stene dávno nevisí. Dospel som, vzdialenosti sa skrátili, a aj niektoré sny sa medzitým splnili. Nedávno aj ten o Benátkach. Do mesta som prišiel po vode, ako niekedy stredovekí obchodníci s korením, a už z vôd Benátskej lagúny som nasával okolitý vzduch.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Obrázok blogu

Vždy si chcem totižto zapamätať vône navštívených miest a priznávam, že do mesta kanálov a lagún som prichádzal s miernym pachovým predsudkom, ktorý do mňa naočkovali iní návštevníci tohto mesta tvrdiac, že Benátky smrdia. Naopak, mne od prvej chvíle zavoňali vodou, bahnom, morskou soľou, rybami, obchodom, históriou, teda presne všetkým tým, s čím som si ich celé roky čakania spájal.

Obrázok blogu

Od prvej chvíle ako sa moja noha dotkla pevniny, na mojich perách sa usadil úsmev, taký ten, ktorý si človek ani neuvedomuje, ale cíti, že mu visí na tvári, lebo už po krátkom čase mu kútiky úst ustrnú v ľahkom kŕči. Najradšej by som si svoju nekontrolovateľne vysmiatu tvár skryl za nejakú benátsku karnevalovú masku, no namiesto toho som sa s týmto blaženým úškrnom prechádzal uličkami a mostíkmi navštíveného mesta.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu

Skoro celú dobu som mlčal, otáčal hlavou na všetky strany a pritom cvakal spúšťou fotoaparáta, aby na dlhý čas nahradila stratenú gobelínovú mapu mapa nová, zložená zo živých spomienok a fotografií.

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Jozef Kuric

Jozef Kuric

Bloger 
  • Počet článkov:  333
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Odpočúvač ľudských príbehov, sliedič reality, predčítač, bloger majúci záľubu v literatúre a občasný fúkač bublifrkov, s prechodným pobytom v daždivom Maconde a na Facebooku. Zoznam autorových rubrík:  HistóriaNa cesteSranda musí byťBulvárŠkolstvoPolitická realitaHudobná sekciaZápisky a spomienkyNázoryPokus o literatúruCogito ergo...Tvorivosť

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu