reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Jozef Kuric

Jozef Kuric

Bloger 
  • Počet článkov:  333
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Odpočúvač ľudských príbehov, sliedič reality, predčítač, bloger majúci záľubu v literatúre a občasný fúkač bublifrkov, s prechodným pobytom v daždivom Maconde a na Facebooku. Zoznam autorových rubrík:  HistóriaNa cesteSranda musí byťBulvárŠkolstvoPolitická realitaHudobná sekciaZápisky a spomienkyNázoryPokus o literatúruCogito ergo...Tvorivosť

reklama

Tvorivosť

MacGyver v detskej izbe

Jozef Kuric

MacGyver v detskej izbe

Tento určite poznáte: Viete čo to znamená, keď z ôsmeho poschodia padá skrutka a na zem dopadne kombajn? Že na siedmom býva MacGyver. Práve meno tohto akčného a vynaliezavého seriálového hrdinu mi napadlo ako prvé, keď som sa prvýkrát stretol so stavebnicou Makedo. Je to originálna, skoro až minimalistická hračka - stavebnica, ktorá využíva unikátny spojovací systém spojok a pántov, pričom stavebným materiálom je vlastne domáci odpad (papier, škatule, obaly od mlieka a vajíčok, plastové fľaše, papierové a plastové poháre od nápojov, viečka, textil, staré CD atď.). Jej veľkým prínosom je aj to, že sa môže stať rodinnou hračkou, pričom na svoje si prídu hlavne otcovia, čo potvrdzujem na základe vlastných skúseností.

  • 2. dec 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 672x
  • 2
Za graffiti do Nitry

Jozef Kuric

Za graffiti do Nitry

Boli časy, keď jediným street artom (umením ulice) v našich končinách boli len "vulgárne kosoštvorce" a maximálne nápisy na stenách, typu „Mara je šenda" alebo „Jdi domů, Ivane". Už je však všetko inak. Dnes už naozaj nemusíte cestovať za graffiti do Bronxu, pretože tento typ umenia sa veľmi úspešne udomácnil aj v našich zemepisných šírkach. Chápem, že mnoho ľudí nevie tomuto umeleckému prejavu prísť na chuť, a zároveň súhlasím, že niekedy aj opodstatnene. Pretože naozaj nie vždy ide o umenie, a už vôbec nie vtedy, keď sa k týmto aktivitám uchyľujú rôzni pozéri bez štipky kreativity, čím často znehodnocujú street art na úroveň vandalizmu a nevkusu.

  • 31. máj 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 512x
  • 7
O manželskom spolužití a háčkovanej veste

Jozef Kuric

O manželskom spolužití a háčkovanej veste

Rozhodol som sa, že sa trocha popýšim cudzím perím, teda ani nie tak celkom cudzím, ale manželkiným. Nebudem hádam neskromný, keď napíšem, že som pred pár rokmi stretol šikovnú žienku, dnes moju zákonnú polovičku, ktorá vôbec netrpí tým, že je chvíľami aj žienkou domácou a okrem iného vyniká aj schopnosťou tvoriť všelijaké veci, zo všetkého možného. Má to dve veľké výhody: po prvé, že sa ušetria nejaké tie bubáčiky v peňaženke a po druhé, že sa zabaví a netrpí nudou. No a to sú celkom dobré dva dôvody na to, aby bol ženatý chlap šťastný.

  • 22. dec 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 6 622x
  • 37
Fíha, že ako tá horúca žehlička maľuje

Jozef Kuric

Fíha, že ako tá horúca žehlička maľuje

O tom, ako som sa s horúcou žehličkou pozabával som už na svojom blogu písal. Ešte pripomeniem, že v skutočnosti má táto výtvarná technika blízko k enkaustike. Keďže však stále nedisponujem ani špeciálnymi farebnými voskami, ani špeciálnymi enkaustickými perami a žehličkami, tak sa môžeme iba všetci dohodnúť, že ide o enkaustiku.

  • 16. okt 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 243x
  • 28
Na Shootyho nemám 2

Jozef Kuric

Na Shootyho nemám 2

Povolebná inšpirácia...

  • 18. jún 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 913x
  • 52
reklama
Politika v bublinách

Jozef Kuric

Politika v bublinách

Včera som s malou dušičkou uverejnil na svojom blogu pár obrázkov inšpirovaných politickou realitou.

  • 11. máj 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 202x
  • 27
Na Shootyho nemám

Jozef Kuric

Na Shootyho nemám

Na Shootyho naozaj nemám, ja si len tak často čmáram po papieroch všetkého možného druhu. Vypĺňam tak iba čas medzi chvíľkami nudy, rozmýšľania a práce. Robím to už od školských čias, keď som si týmto spôsobom vyzdoboval plôšky za povinnými okrajmi v zošitoch, alebo som takto zapĺňal prázdne stránky, na ktoré sa už neušli  poznámky pri zapisovaní školského učiva. No a, keď sa mi nechce písať, tak si to načarbem. Napríklad ako týchto pár kresbiček, ktoré boli inšpirované politikou.

  • 10. máj 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 644x
  • 31
Šach na čerešni

Jozef Kuric

Šach na čerešni

Pravidelnosť a kontrastnosť šachovníc je hypnotizujúca, a ešte fascinujúcejšia je hra, ktorá sa na šachovniciach odohráva.

  • 6. máj 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 678x
  • 16
Naivné gotické vitráže priamo v kuchyni

Jozef Kuric

Naivné gotické vitráže priamo v kuchyni

Po kúpe nášho bytu, na ktorý sme mimochodom vyčerpali celú bankou odklepnutú hypotéku, nám na rekonštrukciu bytu poslúžili len naše malé úspory. Keď sme vykonali tie najakútnejšie opravy, úpravy a nakúpili do izieb nábytok, zistili sme, že naše finančné možnosti sa vyčerpali omnoho skôr ako sme pôvodne plánovali. Nedostatok financií si odniesla naša paneláková kuchyňa, na ktorej rekonštrukciu už nezostalo.

  • 12. apr 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 132x
  • 57
Ako som sa s horúcou žehličkou pozabával

Jozef Kuric

Ako som sa s horúcou žehličkou pozabával

Doma máme často takého tvorivého ducha. S manželkou nie sme žiadni umelci, ani na to nemáme školy, ale radi si tvoríme tak pre radosť. Moja drahá polovička dostala opäť ten záchvat tvorivosti a hľadala inšpirácie. Na internete objavila niečo, čo sa volá enkaustika a stručne ma s ňou oboznámila. Priznám sa, do včera som netušil, že niečo také existuje.

  • 11. apr 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 7 295x
  • 30
reklama
SkryťZatvoriť reklamu